پایگاه مقاومت سردار شهید حسین اصفهانی

پایگاه مقاومت سردار شهید حسین اصفهانی
آخرین نظرات
در واکنش به اظهارات اخیر کامرون مطرح شد

ماهیت انگلیس تروریست پروری است/ وزارت امور خارجه برای بازگشایی سفارت انگلیس در تهران تجدیدنظر کند

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس طی سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل ایران را متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی کرد و حال آنکه این اظهارات با واکنش‌های مختلفی از سوی وزارت خارجه و نمایندگان مجلس روبرو شد.

پنجشنبه 03 مهر 1393 - 16:39
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران ، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس در سخنرانی روز گذشته خود در سازمان ملل گفت: ایران باید فرصت داشته باشد تا نشان دهد می‌تواند بخشی از راه‌حل منطقه(در مبارزه با داعش) باشد و نه بخشی از مشکل. صبح امروز من با رئیس جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه‌های ترویستی حمایت می‌کند، برنامه هسته‌ای‌اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند.
کامرون پس از طرح این اتهامات همکاری با ایران را نیز این‌گونه مشروط کرد: با این حال رهبران ایران می‌توانند برای نابودی تهدید داعش کمک کنند. آنها می‌توانند برای عراقی امن‌تر و باثبات‌تر و نیز سوریه‌ای امن و فراگیر کمک کنند. اگر آنها آماده این کار هستند، ما بایستی از همراهی آنها استقبال کنیم.
این اظهارات خبیثانه اما از منظر وزارت امورخارجه کشورمان و همچنین نمایندگان ملت ایران در مجلس شورای اسلامی بی واکنش نماند که در ادامه این گزارش می‌خوانید.

افخم در واکنش به اظهارات دیوید کامرون:
"مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات روز گذشته دیوید کامرون اظهارداشت: سخنرانی نخست‌وزیر انگلیس در مجمع عمومی ملل متحد نشان دهنده تداوم دیدگاه خودمحورانه دولتی است که سابقه نابسامانی در منطقه ما دارد و بسیاری از مشکلات این منطقه به دلیل سیاست‌های نادرست آن دولت است.

وی افزود: باعث تاسف است که دولتی که با اقدامات و حمایت‌های خود از تروریست‌ها، منطقه ما و جهان را به شر داعش مبتلا ساخته است به خود اجازه می‌دهد که درباره کشوری که همواره در مبارزه با این پدیده شوم پیشقدم بوده است، قضاوت نابه‌جا کند.
در ادامه این واکنش از سوی وزارت امور خارجه نمایندگان مجلس نیز نظرات خود را مطرح کردند:

بروجردی در واکنش به اظهارات توهین آمیز نخست‌وزیر انگلیس:
موضع کامرون در سازمان ملل،‌ تصویر روشنی از خباثت انگلیس/ وزارت امور خارجه برای بازگشایی سفارت انگلیس در تهران تجدیدنظر کند
"علاء‌الدین بروجردی" در واکنش به سخنان توهین‌آمیز نخست‌وزیر انگلیس نسبت به ملت ایران که در سازمان ملل مطرح شد، به خبرنگار  باشگاه خبرنگاران گفت: موضع کامرون در سازمان ملل،‌ تصویر روشن انگلیس خبیث است.

وی افزود: بدون تردید اگر کامرون در ملاقات با دکتر روحانی امتیازی دریافت می‌کرد و سخن خوشایندی می‌شنید چنین موضعی را اتخاذ نمی‌کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: این موضع‌‌گیری نشان تقاضای قاطعی است که رئیس جمهور کشورمان در دیدار با نخست‌وزیر انگلیس اتخاذ کرده و همه راه‌ها را برای هر گونه امیتازگیری توسط وی بسته است.
وی ادامه داد: انگلیس با داشتن هزار نیرو در گروهک تروریستی داعش عملا نقش مهمی در پیدایش داعش، تقویت آن و استمرار حیات آن دارد.
نماینده بروجرد خاطرنشان کرد: ائتلاف ضد داعش فقط یک بازی سیاسی است.
بروجردی در پایان گفت: انگلیس با موضع‌گیری‌های نخست‌وزیر خود نشان داد همچنان دشمن ملت ایران است و وزارت امور خارجه باید در اجازه فعال شدن مجدد سفارت انگلیس در تهران تجدیدنظر کند.
کوثری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
انگلیس هرگز کشور قابل اعتمادی نبوده است/ اظهارات کامرون نشان دهنده خوی استکباری اوست
"اسماعیل کوثری" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به اظهارات اخیر کامرون در سازمان ملل علیه ایران، اظهارداشت: کشوری چون انگلیس از جمله کشورهای جنایتکاری است که نسل‌های قبل و بعد از ما جنایات این کشور را فراموش نمی‌کنند.
وی تاکید کرد: اظهارات کامرون ناشی از خوی استکباری و استعمارگرانه اوست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: کامرون، ثابت کرد که هیچ وقت نمی‌شود به انگلیس اعتماد کرد و ملت ایران هم هرگز به روباه پیر اعتماد نمی‌کند.
جوکار در واکنش به اظهارات کامرون:


انگلیس، حامی تروریست‌هاست/ کامرون فراموش کرده ایران بزرگتری قربانی ترور در جهان است

"محمدصالح جوکار" در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس در متهم کردن ایران به حمایت از گروه‌های تروریستی در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهارداشت: ما تجربه تاریخی‌مان را فراموش نمی‌کنیم، اگر کسی با خود فکر کند، ملت رذالت‌های دولت انگلیس در ایران را از یاد می‌برد، اشتباه می‌کند.   
 
وی با بیان اینکه تاریخ خباثت و رذالت انگلیسی‌ها در ایران کاملا واضح است، ادامه داد: هزینه‌هایی که آنها به مردم ما چه قبل و چه بعد از انقلاب تحمیل کردند بسیار زیاد است، بنابراین نباید انتظار دیگری از نخست وزیر انگلیس داشت که از انرژی هسته‌ای ما و یا از ملت ما در داشتن حق قانونی خود حمایت کند.   
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه غرب و انگلیس به دنبال محروم کردن مردم ما از علم و فناوری هسته‌ای هستند، افزود: انگلیس اقرار می‌کند که در کشور سوریه 7 هزار نفر تروریست دارد و ما هم فراموش نمی‌کنیم، بسیاری از ترورها در کشور ما از سوی غرب و انگلیس رخ داد که آبشخور و خاستگاه آن دولت انگلیس بود.   
 
جوکار اظهارات نخست وزیر انگلیس را امری طبیعی از سوی دولت این کشور عنوان کرد و اظهار داشت: بیشترین صدمه و لطمه‌ها از ناحیه تروریست‌هایی که پرورش دهنده آن انگلیس، صهیونیست و آمریکا بوده است متوجه کشور ما بوده، اگر کامرون این حرف را نمی‌زد حرف دیگری برای گفتن نداشت؛ ما هنوز هم انگلیس را دشمن خود می‌دانیم.   
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ایران، بزرگترین قربانی ترور در جهان است و گویا کامرون این مساله را فراموش کرده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی