پایگاه مقاومت سردار شهید حسین اصفهانی

پایگاه مقاومت سردار شهید حسین اصفهانی
آخرین نظرات

رییس جمهوری در اجتماع بزرگ و باشکوه مردم تهران در جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ایران بخاطر منطق پای میز مذاکره آمده است، خطاب به طرف‌های مذاکره هسته‌ای پرسید: اگر آن طور که شما ادعا می‌کنید تحریم باعث شده که ملت ایران تسلیم شود پس چرا به تحریم ادامه نمی‌دهید؟ و چرا پای میز مذاکره آمده‌اید که تحریم‌ها برداشته شود؟

متن سخنان رییس‌ جمهوری در مراسم پرشکوه سالگرد انقلاب اسلامی

رییس جمهوری در اجتماع بزرگ و باشکوه مردم تهران در جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ایران بخاطر منطق پای میز مذاکره آمده است، خطاب به طرف‌های مذاکره هسته‌ای پرسید: اگر آن طور که شما ادعا می‌کنید تحریم باعث شده که ملت ایران تسلیم شود پس چرا به تحریم ادامه نمی‌دهید؟ و چرا پای میز مذاکره آمده‌اید که تحریم‌ها برداشته شود؟

----------------------------------------

متن سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ

سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، خوشحالیم که امسال پرشورتر و باشکوه‌تر مردم ما در سراسر کشور در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن شرکت کرده‌اند. من از همه ملت ایران بخاطر این حضور شکوهمند سپاسگزاری می‌کنم.

۳۶ سال از خواست مردم ما برای استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ایران گذشت، اما آرمان ملت ما همچنان استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی است.

جمهوری اسلامی دو ارزش و دو آرمان در کنار خود دارد، مردم‌سالاری و دین‌سالاری. جمهوری اسلامی ایران تبلور شریعت در ظرفیت یک ملت بزرگ است، جمهوری اسلامی تجلی حکومت خداوند در قامت ملتی رشید است و جمهوری اسلامی ایران اعمال اراده الهی از طریق امتی بیدار و هوشیار است.

ریشه‌های این انقلاب، آرمان‌ها و اصول ما تغییر ناپذیر خواهد بود و اگر در فروع و اجرا چیزی مورد نظر باشد، باز هم در چارچوب جمهوری اسلامی ایران از طریق انتخابات و صندوق آراء مردم خواهد بود.

همانطور که امام عزیز و بزرگوار ما فرمود جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کم و نه یک کلمه اضافه. اسلامیت ما عین جمهوریت ماست و جمهوریت ما عین اسلامیت ماست.

ما برای اعمال اراده مردم بهترین راه را اجرای احکام اسلام می‌دانیم و برای جمهوریت، بهترین راه اراده و حاکمیت مردم در چارچوب مقررات اسلامی است.

امام(ره) به رأی مردم، شرعیت داد و بر آن فتوا صادر کرد و رهبر معظم انقلاب هم رأی را حق‌الناس مردم اعلام کرد.

جمهوری اسلامی ایران یک نظام انتخاباتی با مبانی شرعی و فقهی است. همه ما به این نظام احترام گذاشته‌ایم و احترام خواهیم گذاشت.

خواست دوم ملت ما در کنار نظام جمهوری اسلامی ایران، استقلال بود. مردم ما در طول دهه‌ها و حتی قرن‌ها برای استقلال مبارزه کرده‌اند. از زمان فتوای تنباکو گرفته تا مبارزه برای خلع ید بیگانگان در مسأله نفت و تا فتوای امام خمینی (ره) در سال ۴۳ برای مبارزه با کاپیتولاسیون، همه جا استقلال، آرمان بزرگ ملت ما بود و ما توانستیم به استقلال دست یابیم.

ما استقلال را آسان به دست نیاورده‌ایم تا آسان از دست بدهیم. استقلال به معنای بیگانه‌ستیزی یا بیگانه‌هراسی نیست، استقلال به معنای آن است که ما روی پای خود ایستاده‌ایم و اراده مردم حاکم است و اینکه نخواهیم گذاشت هیچ قدرت و ابرقدرتی بخواهد در برابر اراده ملی ملت بزرگ ایران تأثیر بگذارد.

ما در میدان جنگ از استقلال دفاع کردیم، در پای میز مذاکره هم از استقلال‌مان دفاع کردیم و دفاع خواهیم کرد. آن روز که در میدان جنگ رزمندگان ما می‌جنگیدند، پشت جبهه، همه مردم، پشتیبان رزمندگان عزیز ما در جبهه‌های نبرد بودند، هیچ خیانتی بالاتر از خیانت پشت جبهه نیست.

امروز هم آنها که در میدان دیپلماسی مشغول مبارزه هستند همه ملت بزرگ ما و راهبر بزرگ این انقلاب از این جبهه پشتیبانی می‌کنند. امروز تنها دشمنان این ملت با میز مذاکره مخالفند، یعنی صهیونیست‌ها که همه تلاش خود را به کار گرفتند، اما دنیای امروز به خیانت صهیونیست‌ها پی برده است. مخصوصاً بعد از جنایت‌هایی که در ماه‌های گذشته در غزه مرتکب شدند و همواره جانیان صحنه در منطقه ما بودند.

سومین خواست ملت ما آزادی بود. جمهوریت بدون آزادی معنا ندارد. اسلام و اسلامیت هم در کنار آزادی است. وحدت ملی ما هم امروز با کثرت و تنوع افکار داخلی به انسجام ملی خود ادامه می‌دهد.

تنوع افکار و سلایق و تحلیل‌ها بلامانع است، اما در منافع و مصالح ملی همه یکصدا هستیم و امروز هم مثل ۳۶ سال پیش باز هم فریاد می‌زنیم، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی.

انقلاب اسلامی ما از آن همه ملت ایران است نه مربوط به قوم ، قشر و جناح خاصی. ملت یکپارچه قیام کرد و این انقلاب را به پیروزی رساند و امروز هم همه باید یکپارچه از منافع این مردم و منافع نظام جمهوری اسلامی ایران به خوبی دفاع کنیم.

انقلاب برای تغییر اسم نبود، برای تغییر رسم‌ها بود. انقلاب برای زدودن رسوماتی بود که عدالت و آزادی و ارزش‌های دینی را نادیده می‌گرفت. امروز هم خواسته مردم ما و نسل جوان ما همان خواسته ۳۶ سال پیش ملت بزرگ ایران است.

مردم ما در سال گذشته طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری پای صندوق آراء آمدند و دولت تدبیر و امید را با آراء خود انتخاب کردند. این دولت متعهد به رأی مردم و وفادار به وعده‌های خود تا پایان خواهد بود. مسیر و راه خود را ادامه می‌دهد و یکی بعد از دیگری وعده‌های خود را عملیاتی خواهد کرد.

در همه زمینه‌ها، در زمینه اقتصادی، فرهنگی، رفاه اجتماعی، پیام قوت، تدبیر و امید با حمایت و همکاری مردم از طرف این دولت به گوش جهانیان رسیده است.

پارسال که از همین جایگاه با شما ملت بزرگ ایران سخن می‌گفتم، وعده دادم که این دولت تا سال آینده رکود را پشت سر خواهد گذاشت و امروز با افتخار به ملت ایران اعلام می‌کنم که ما در ۶ ماهه اول امسال دارای رشد ۴ درصدی بودیم تا همه جهانیان بدانند، ملت ایران قدرتمند و با کفایت در مسیر پیشرفت راه خود را ادامه خواهد داد.

سال ۹۱ و ۹۲ را با رشد منفی پشت سر گذاشتیم، اما سال ۹۳ را ان‌شاءالله با رشد مثبت به پایان خواهیم برد.

صنعت کشور در سال ۹۳ رشد ۶.۵ درصدی، معدن رشد ۱۰.۵ درصدی و بازرگانی رشد ۵.۴ درصدی در طول ۶ ماهه اول داشته‌اند. در زمینه نفت و سایر مسایل اقتصادی رشد قابل توجهی داشته‌ایم و کاری کردیم تا رونق اقتصادی در کشور آغاز شود. اولین کار سهولت کسب و کار و زدودن موانع برای رونق بود. می‌دانید که در یکسال گذشته ایران، از لحاظ بهبود فضای کسب و کار ۲۲ رتبه در جهان صعود کرده است. در سال ۹۳ ترخیص کالا در گمرکات برای صادرات کالا از ۷ روز به یک روز و برای واردات کالا بویژه کالاهای اساسی از ۲۶ روز به ۳ روز تقلیل پیدا کرده است.

تسهیلات برای رونق کسب و کار ، تجارت و صنعت امسال ۴۰ درصد بیش از سال قبل در اختیار بخش تولید قرار گرفته است. در دولت تدبیر و امید ۷ هزار طرح نیمه تمام تکمیل و فعال شده اند و این نشانگر آن است که ملت ما در مسیر رونق و اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کند.

در ۱۰ ماهه امسال صادرات غیرنفتی نسبت به ۱۰ ماهه پارسال بیش از ۲۴ درصد رشد داشته است. پارسال در ۱۰ ماهه اول صادرات غیرنفتی ۳۴.۳ میلیارد دلار و امسال در ده ماهه ۴۲.۶ میلیارد بوده است. همچنین در زمینه نفت و گاز ما به رغم تحریم‌ها و فشارها، پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته‌ایم و تولید نفت ما در یکسال گذشته از ۲.۷ میلیون بشکه در روز به ۲.۹ میلیون در روز ارتقاء یافته است.

در زمینه تولید گاز، همانطور که مستحضرید ۵ فاز در پارس جنوبی به ثمر نشسته است و امروز نسبت به پارسال روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز بیشتر از پارسال تولید می‌کنیم و ان‌شاء الله تا سال آینده هم ۱۰۰ میلیون متر مکعب دیگر اضافه خواهد شد.

در زمینه کشاورزی علی‌رغم خشکسالی و مشکلاتی که داشته‌ایم، در زمینه گندم ۲ میلیون تن افزایش تولید داشته‌ایم و در سالی که گذشت ۶.۸ میلیون تن گندم خریداری شده است.

در زمینه مکانیزه کردن کشاورزی توانسته‌ایم تحول بسیار خوبی در بخش کشاورزی ایجاد کنیم. تعداد تراکتورها امروز نسبت به پارسال ۲۵۰ درصد و تعداد کمباین‌ها ۳۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین دولت تلاش خود را برای احیای ۵۵۰ هزار هکتار اراضی دشت خوزستان و ایلام آغاز کرده‌ است. کشت گلخانه‌ای را نیز برای مصرف آب کمتر افزایش داده‌ایم.

همانطور که پارسال اینجا به شما قول دادم که تورم ۳۵ درصدی را در سال آینده، یعنی امسال، به ۲۵ درصد خواهیم رساند، به حول و قوه الهی امروز تورم ما زیر ۱۷ درصد است. پس دولت توانسته است با حمایت مردم، جوانان و کارآفرینان قدم‌های بسیار مهمی را برای رشد کشور بردارد.

در زمینه علم و فناوری و فرهنگ که امروز شاهد یک رشد بسیار بالا در تمام دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و مراکز علمی هستیم و دانشگاه‌های ما امروز آرام‌تر نسبت به گذشته و با کیفیت‌تر کار خود را ادامه می‌دهد.

می دانید که این دولت بعد از چند سال، قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را اجرا و عملیاتی کرد و در طول این مدتی که این قانون را اجرا کرده، شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱۳۰۰ شرکت افزایش پیدا کرده است. یعنی در طول یکسال و چند ماه رشد شرکت‌های دانش‌بنیان ۲۲ برابر بوده است. همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی را ایجاد کرده‌ایم و سرمایه آن را برای سال آینده به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش داده‌ایم. از لحاظ صعود رتبه علمی، کشور امسال نسبت به پارسال ۲ رتبه صعود کرده و به رتبه ۱۴ جهانی رسیده است. در زمینه تکنولوژی نانو ما رتبه ۷ جهان را کسب کرده‌ایم، یعنی یک رتبه و یک پله صعود کرده‌ایم. در بایوتکنولوژی ما امسال به رتبه ۱۴ رسیده‌ایم، یعنی ۲ پله صعود کرده‌ایم. همواره رهبر معظم انقلاب بر رشد و فناوری تأکید داشته است و ما امروز در سالگرد انقلاب می‌توانیم با افتخار بگوییم که جوانان عزیز ما از پسر و دختر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بیش از هر زمان دیگر به فعالیت علمی خود ادامه می‌دهند و دولت پشتیبان آنها بوده و خواهد بود.

در زمینه رفاه اجتماعی دولت برای امنیت غذایی، ۱۴ میلیون نفر از اعضای خانواده‌های کم‌درآمد را تحت پوشش قرار داده است و از آغاز سال سبد کالایی را در میان این ۱۴ میلیون نفر توزیع کرده است. پوشش بیمه درمانی را همانطور که در انتخابات این دولت وعده داده بود، به سراسر جمعیت کشور گسترش داده است و امسال بیش از ۸ میلیون نفر افرادی که فاقد بیمه بودند، تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفته‌اند. در زمینه سلامت و تحول در سلامت، دولت کار بسیار بزرگی را شروع کرده و ادامه خواهد داد.

پرداختی مردم امروز در بیمارستان‌های دولتی از ۳۷ درصد سال گذشته به ۶ درصد رسیده است. انواع لوازم و تجهیزات پزشکی پرمصرف در بیمارستان‌ها هم به وفور در اختیار بیماران قرار داده شده و قیمت تجهیزات پزشکی خارجی ۴۲ درصد در بازار کاهش پیدا کرده است. دسترسی مردم به اقلام دارویی در بیمارستان‌ها از ۳۲۰ قلم به ۷۵۰ قلم افزایش پیدا کرده است، یعنی ۱۳۴ درصد افزایش. دسترسی به ملزومات مصرفی نیز از ۱۴۸۰ قلم به ۲۱۳۰ قلم افزایش پیدا کرده است که به معنای ۴۴ درصد رشد است.

دولت امسال مصمم شد که ۱۹۴۵ خانه بهداشت روستایی را در سراسر کشور تأسیس کند که ۱۱۰۰ باب آن تاکنون افتتاح شده است و بقیه آن در بهار سال آینده افتتاح خواهد شد.

نسبت به جامعه ایثارگری که تمام قد در برابر آنها خضوع می‌کنیم و به همه خانواده‌های عزیز ایثارگر احترام می‌گذاریم، این دولت برای اولین بار قانون جامع ایثارگری را اجرایی و عملیاتی و تمام بدهی‌های معوقه آنها را تا سال ۹۰ پرداخت کرد.

امروز مشکل بزرگ ما مشکل محیط زیست است. هم در شهرهای بزرگ و در شهرهای کلان آنها که در مشقت هوای آلوده یا ریزگردها هستند. دولت از سال گذشته تاکنون قدم‌های بسیار مهمی را برداشته است، با توزیع بنزین و گازوئیل استاندارد در کلان‌شهرها مقداری از رشد آلودگی را کاهش داده است. امسال سهم سوخت مایع در نیروگاه‌ها از ۴۶ درصد به ۳۰ درصد کاهش یافته و این در کم کردن آلودگی شهرهای بزرگ بسیار موثر بوده است. ۲۰۰ هزار خودرو فرسوده را ما امسال از رده خارج کرده‌ایم.

باید با ریزگردها مخصوصاً در استان‌های غربی مقابله کنیم. اما می‌دانید این کار بسیار بزرگ و عظیم، کوتاه‌مدت نیست. ریزگردها عمدتاً از کشورهای همسایه ما با بادهای موسمی و معمولی آغاز و به شهرهای ما سرازیر می‌شود. دولت هر تلاشی توانسته در این زمینه انجام داده، اما باید با کمک کشورهای همسایه غربی ما بتوانیم یک برنامه بلندمدت برای مهار ریزگردها اجرا کنیم.

در زمینه افتتاح و بهره‌برداری از سدهای جدید می‌دانید، ۷ سد جدید را در طول این دولت افتتاح کردیم و ۵۳ هزار و ۵۷۰ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی جدید را اجرایی و عملیاتی نمودیم.

دولت در زمینه سیاست خارجی به همان شعار خود متعهد است و آن تعامل سازنده با جهان با حفظ منافع، اصول و همه آرمان‌های انقلابی است. دولت توانست بن‌بست را در مذاکرات هسته‌ای بشکند و با رویکرد جدید مذاکرات را ادامه دهد.

آنچه ما در مذاکرات دنبال آن هستیم، رسیدن به تفاهم مشترک برد – برد است. برد – برد به این معنا که ایران فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای‌اش در چارچوب مقررات بین‌الملل شفاف انجام می‌دهد و طرف مقابل باید به تحریم‌های غلط، ضد انسانی و غیرقانونی خود پایان دهد. این به نفع دو طرف است.

آنجا که تحریم پایان می‌یابد هم به نفع ایران است و هم به نفع طرف مقابل. آنها هم نیازمند هستند. اینکه آنها می‌گویند ایران بخاطر تحریم پای میز مذاکره آمده است، دروغ می‌گویند. ایران بخاطر فشار تحریم پای میز مذاکره نیامده است بلکه بخاطر منطق و برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان پای میز مذاکره آمده است. اگر آن طور که شما ادعا می‌کنید تحریم باعث شده که ملت ایران تسلیم شود پس چرا به تحریم ادامه نمی‌دهید؟ پس چرا آمده‌اید پای میز مذاکره که تحریم‌ها برداشته شود؟ دروغ‌گویی را کنار بگذارید، بیایید با ملت‌های خودتان با صداقت حرف بزنید، بیایید بگویید در برابر ملت بزرگ ایران راهی جز تعامل برای دنیا باقی نمانده است و بیایید با صدای رسا به دنیا بگویید در منطقه خاورمیانه اگر بخواهد صلح و ثبات مستقر شود و اگر بخواهد تروریسم ریشه کن شود، راهی جز حضور جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

شما که دیدید در عراق، سوریه، لبنان و یمن آن قدرتی که توانست در برابر گروهک های تروریستی به ملت عراق، سوریه ، لبنان و یمن کمک کند، جمهوری اسلامی ایران بود. امروز شما می‌بینید با ادامه تحریم اجماع‌تان با شکاف مواجه می‌شود، پس بیایید واقعیت را به مردم بگویید.

این مذاکرات به نفع جهان است، به شرط آنکه به خوبی و درستی از فرصت و راه عزتمندانه‌ای که جمهوری اسلامی ایران پیش پای شما گذاشته، استفاده کنید. فکر نکنید که ملت ایران از فشار و تحریم می‌ترسد.

جمهوری اسلامی ایران دنبال ایجاد رشد ، توسعه و ثبات جهانی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند ما دنبال توافقی هستیم که دربردارنده عزت و پیشرفت ملت بزرگ ایران باشد.

ما در طول یکسال گذشته توانسته‌ایم بخشی از تحریم‌های غلط و ظالمانه را کنار بزنیم،. شما می‌دانید قریب ۱۲ میلیارد دلار از دارایی‌های ملت ایران را که به ناحق بلوکه شده است، آزاد کردیم. شما می‌دانید دور زدن تحریم را ما در طول یکسال گذشته تسهیل کرده‌ایم. شما می‌دانید جلوی ادامه تحریم نفتی که آمریکا ظالمانه دنبال آن بود گرفته‌ایم و در زمینه امور مالی و بانکی قدم‌های گشایش ایجاد کرده‌ایم. صادرات پتروشیمی، قطعات هواپیما، حمل و نقل دریایی، خودروسازی و بیمه را از تحریم خارج کرده‌ایم. واردات کالاهای اساسی، دارویی، غذایی، تجارت طلا و فلزات را از شرایط سخت گذشته خارج کرده‌ایم.

دولت به تعهدش در برابر ملت ایران برای پیشرفت و همچنین برای متعهد ماندن به آرمان‌های انقلابش، پایبند خواهد بود و همانطور که این دولت از ابتدا اعلام کرده است، هم چرخ سانترفیوژها خواهند چرخید و هم چرخ اقتصاد کشور و دولت به این تعهدش پایبند خواهد ماند.

می‌دانید دولت جمهوری اسلامی ایران در یکسال گذشته با قدم‌هایی که با همت مردم برداشته است، ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی را کاسته است و برای جهانیان روشن کرده است که منطق ایران در برابر دیگران و غرب همان نامه امام راحل به گورباچف و نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب است. ما با منطق با دنیا سخن می‌گوییم و با همان منطق، راهمان را ادامه خواهیم داد.

راه ما راه پیشرفت و تعالی کشور است و همانطور که دیدید در زمینه منطقه و ثبات منطقه قدم‌های بسیار مؤثری را برداشته‌ایم.

جمهوری اسلامی ایران با موفقیت نشست وزرای خارجه کشورهای غیرمتعهد را برای حمایت از فلسطین در تهران تشکیل داد. جمهوری اسلامی ایران با قدرت با حمایت از مردم فلسطین و غزه در برابر تجاوز ناجوانمردانه اسراییل ایستادگی کرد. جمهوری اسلامی ایران مسیر و راه خود را ادامه خواهد داد.

البته هر کاری از ابتدای مبارزات انقلاب و تا پیروزی در جنگ تحمیلی و تا امروز در برابر توطئه‌ها انجام داده‌ایم، فقط با اتکاء و اتکال به خداوند بزرگ و حمایت مردم بوده است.

توجه ما به خداست. سرمایه اصلی ما حق و خاندان اهل بیت و توجهات حضرت ولی عصر(عج) امام زمان است و ما با کمک حق راهمان را تا پیروزی نهایی ادامه می‌دهیم.

امروز هم که روز پیروزی ملت است، روز ۲۲ بهمن است، باز هم دست استمداد ما به سمت حق است و از خدا می‌خواهیم که ملت ما را در مسیر سربلندی کشور، همواره پیروز و موفق بگرداند. باران رحمتش را بر ملت ما همواره نازل کند و دریغ ندارد، رحمت و عطوفت محمدی(ص) را بر قلب‌های ما نازل کند و به آبروی شهیدان، عزت، شرف، استقلال و آزادی مردم ما را نگاهبان باشد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


منبع: وبسایت ریاست جمهوری

۹۳/۱۱/۲۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
... گمنام ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی